Monday, December 27, 2010

ELEMENTS IN GEOMETRIC CONCEPTS

Article 1, Article 2, Article 3, Article 4, Article 5

5 comments:

  1. ELEMENT IN GEOMETRIC CONCEPT

    Geometri (Greek γεωμετρία; geo = bumi, metria =ukuran) adalah sebahagian dari matematik yang mengambil berat persoalanan mengenai saiz, bentuk, dan kedudukan relatif dari rajah dan sifat ruang. Geometri ialah salah satu dari sains yang tertua. Geometri awal adalah koleksi dari empirikal yang dijumpai yang mengambil berat jarak, sudut, luas, dan isipadu, yang telah berkembang untuk menemukan sesetengah keperluan praktikal dalam tinjauan, pembinaan, astronomi, dan berbagai kraf.
    Geometri dikaji kerana ia dianggap ilmu yang sangat cantik, sempurna, dan masih banyak rahsia ciptaan Ilahi yang masih belum dirungkai. Sifat-sifat inilah yang merangsang akal fikiran kita untuk terus mengkaji ilmu geometri dan mensyukuri kebesaran Ilahi. Ilmu geometri member pendedahan kepada murid tentang kewujudan alam ini dengan mendalam. Geometri juga melatih akal fikiran murid untuk menjana pemikiran yang kritis dan terperinci. Terdapat alasan lain kenapa murid kecil ini harus belajar ilmu geometri iaitu minat terhadap geometri akan membuatkan mereka berfikir tentang kejadian disekeliling yang sentiasa berkait rapat dengan geometri. Ironinya, minat terhadap kepelbagaian bentuk dan objek seperti garisan, bulatan, segi tiga, dan segi empat yang begitu dekat dengan kehidupan manusia secara semulajadi selari dengan fenomena memandu di jalan raya, melihat kestabilan bangunan dan lain-lain lagi sering menjadi asas kepada pengembangan terhadap pengetahuan geometri. Ini secara tidaklangsung akan memperkukuhkan pemahaman murid terhadappembelajaran mereka.
    Dewasa ini terdapat pelbagai permainan yang berkait dengan geometri. Ini adalah satu perkembangan yang baik kerana kanak-kanak ini akan lebih mudah untuk mempelajari sesuatu apabila dilakukan dengan bermain.Permainan kategori Geometri merupakan jenis mainan yang menggunakan bentuk-bentuk geometri (segitiga, kubus, dan lain-lain), baik sebagai pengenalan bentuk geometri, sebagai alat untuk menyusun bentuk yang lebih rumit dan lebih besar. Salah satunya adalah tangram, iaitu sebuah permainan kuno yang berasal dari Cina. Berasal dari sebuah segi empat sama yang dipotong kepada 7 bahagian menjadi berbagai bentuk potongan-potongan yang dapat disusun menjadi banyak bentuk, seperti kelinci, kucing,angsa, orang menari, dan lainnya.

    ReplyDelete
  2. ULASAN & KRITIKAN ARTIKEL 2

    For pupils to become mathematically able, they should be open to mathematical experiences that promote critical thinking. The problem is, a great number of pupils either fear or dislike mathematics. Their fear of is rooted on failure in mathematics. Accordingly, mathematics failure can be attributed to a shallow understanding of mathematical concepts. Understanding of mathematical concepts is shallow when the teacher is the sole source of information and the learner is the passive receiver. McCombs (1997) contends that learning is most meaningful when topics are relevant to the pupils’ lives, needs, interests, and when the pupils themselves are actively engaged in creating, understanding and connecting to knowledge. This is the true essence of student-centered approaches – pupils are put into the center of the learning process. Pupils become active participants of the learning process. The concepts to be learned are taken into the world in which they operate. The pupils are involved in deciding what they will learn and how they are going to learn it. In a student-centered classroom, pupils can be provided with opportunities to develop mathematical thinking and explore their own power to utilize mathematics in varied situations.

    ReplyDelete
  3. ULASAN & KRITIKAN ARTIKEL 3

    1. Geometry can provide a more complete appreciation of
    the world. Geometry can be found in the structure of the
    solar system, in geological formations, in rocks and crystals,
    in plants and flowers, even in animals. It is also a
    major part of our synthetic universe: Art, architecture,
    cars, machines, and virtually everything that humans
    create have elements of geometric form.
    2. Geometric explorations can develop problem-solving
    skills. Spatial reasoning is an important form of problem
    solving, and problem solving is one of the major reasons
    for studying mathematics.
    3. Geometry plays a key role in the study of other areas
    of mathematics. For example, fraction concepts are
    related to geometric part-to-whole constructs. Ratio
    and proportion are directly related to the geometric
    concept of similarity. Measurement and geometry are
    clearly related.
    4. Geometry is used daily by many people. Scientists of all
    sorts, architects and artists, engineers, and land developers
    are just a few of the professions that use geometry
    regularly. At home, geometry helps build a fence, design
    a dog house, plan a garden, arrange a living room.
    5. Geometry is enjoyable. If geometry increases students’
    fondness for mathematics more in general, that makes
    the effort worthwhile.

    ReplyDelete
  4. ULASAN & KRITIKAN ARTIKEL 4

    Euclid's Elements is by far the most famous mathematical work of classical antiquity, and also has the distinction of being the world's oldest continuously used mathematical textbook

    ReplyDelete
  5. ULASAN & KRITIKAN ARTIKEL 5

    Examples of angles, such as the angle (labeled angle ABC) formed by two of the petals of this Bird of Paradise flower.

    ReplyDelete

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow