Monday, December 27, 2010

FUNDAMENTAL ALGEBRAIC, GEOMETRY AND STATISTICS IDEAS

Article 1, Article 2, Article 3, Article 4, Article 5

5 comments:

  1. ULASAN ARTIKEL 1

    Kajian menjelaskan interaktif berasaskan web tutorial yang suplimen arahan pada kekuatan statistik. Terdapat tutorial secara percuma dengan memberikan beberapa latihan interaktif yang membimbing pelajar apabila mereka mengambil contoh berbagai penduduk dan membandingkan hasil untuk penduduk dengan parameter yang berbeza. Tugas Tutorial merangkumi soalan-soalan pilihan, yang sesuai untuk grading. Sampling latihan menggunakan applet Java interaktif yang grafik menunjukkan hubungan antara kuasa statistik dan saiz kesan, null dan penduduk alternatif dan pengedaran sampling, dan Jenis I dan II tingkat kesalahan. Applet membenarkan pelajar untuk memanipulasi mean dan deviasi standard penduduk, saiz sampel, dan Jenis I error rate. Mahasiswa (n = 84) yang berdaftar dalam program statistik pengantar dan menengah sangat bersetuju bahawa tutorial sebagai jelas, bermanfaat, mudah digunakan, dan mereka melaporkan peningkatan kemudahan dengan topik kekuatan statistik setelah menggunakan tutorial. Pelajar yang menggunakan tutorial mengungguli orang-orang yang tidak menggunakan tutorial tentang soalan peperiksaan akhir mengukur pengetahuan tentang faktor yang mempengaruhi kekuatan statistik.

    ReplyDelete
  2. ULASAN ARTIKEL 2

    Membina blok adalah cara yang terbaik untuk menjelajah membuat simetri. Blok ini diperbuat daripada 16 segiempat sama yang kecil. Setiap segiempat sama tersebut mengandungi 2 segitiga. Gambarajah boleh rujuk dalam artikel.

    ReplyDelete
  3. ULASAN ARTIKEL 3

    Pengajaran konsep aljabar harus diperkenalkan diperingkat kanak-kanak berusia dari 9 hingga 12 tahun. Umumnya algebra diajarkan dengan menggunakan simbol , menyelesaikan persamaan algebra dan persamaan graf. Melalui pendekatan kontekstual dan mengandalkan visualisasi sebagai elemen penting dalam mengembangkan pemahaman, kanak-kanak dapat diperkenalkan pada konsep-konsep seperti pengenalan pola dan penyiasatan, simbolik perwakilan yang mengarah ke konsep pembolehubah, menulis ekspresi dan formula, dan membuat keputusan berdasarkan unsur yang mempunyai konsep umum.

    ReplyDelete
  4. ULASAN ARTIKEL 4

    Kajian yang dilakukan oleh Case, Stephenson, Bleilker dan Okamoto (1990-1996) mendedahkan empat tahap perkembangan yang berbeza dalam pemikiran spasial anak-anak. Para penyelidik melakukan pelbagai tugas dengan anak-anak-anak dan mendapati bahawa perwakilan spasial anak-anak (misalnya gambar), memberikan penunjuk yang jelas tahap perkembangan mereka persepsi spasial. Tahap pembangunan ditentukan dengan cara garis rujukan mental yang digunakan dalam gambar. Terdapat 4 tahap yang telah dikemukakan.

    Tahap pertama adalah tentang usia 4 tahun, dengan tahap baru dikenalpasti setiap dua tahun sampai usia sekitar 10 tahun. Empat tahap yang dinyatakan di bawah dan disertai dengan contoh-contoh respon anak-anak untuk arahan berikut ini; "Buatkan gambar seorang ibu dan ayah memegang tangan di taman, dengan bayi mereka di rumput di hadapan mereka, dan pohon jauh di belakang.

    1. Preaxial Skema (4 tahun). Anak itu merupakan bentuk komponen dari sebuah objek, dan lokasi objek dalam bidang persegi panjang.

    2.Uniaxial Skema (6 tahun). Anak dapat menentukan bentuk dalaman objek dan hubungan spasial, dan lokasi relatif ke tepi padang. Sebagai contoh, ketinggian relatif orang-orang yang ditunjukkan dari garis yang sama.

    3.Biaxial Skema (8 tahun). Anak secara mental menyiapkan dua bidang lokasi yang berasingan dalam bidang utama - biasanya sebagai latar depan dan latar belakang, dan menggunakan dua garis rujukan yang berasingan untuk ketinggian dll

    4. Biaksial Bersepadu (10 tahun). Koordinat anak-koordinat seluruh bidang dengan kedua-dua paksi mendatar dan menegak yang digunakan sebagai acuan. Gambar mengandungi 'jalan tengah' foreground menyambung dan jalan tengah.

    ReplyDelete
  5. ULASAN ARTIKEL 5

    TANGRAM- Permainan bagi mencungkil bakat kanak-kanak pintar cerdas. Kanak-kanak ini suka akan permainan yang memerlukan kemahiran berfikir dan menarik serta mencabar minda.

    ReplyDelete

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow